    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie w Hestii - problem?
    Date: Fri, 26 Oct 2012 06:44:44 -0500

    Lucky wrote:
    > Witam,
    > Ubezpieczylem "dom w budowie" w hestii. Dodatkowo wykupilem ubezpieczenie okien od
    kradziezy. Niestety nie wczytalem sie w OWU a tam znalazlem:
    > "2) poza wymogami opisanymi powyżej w pkt 1) - drzwi zewnętrzne
    > domu jednorodzinnego zawierające w swej konstrukcji elementy
    > szklane muszą być zabezpieczone w sposób uniemożliwiający
    > wejście lub otwarcie w tych drzwiach zamka przez otwór wybity
    > w szybie,"
    >
    > Czyli jesli moje drzwi zew maja male przeszklenie to ubezpieczenie jest niewazne?

    Po prostu jak ci wejdą do domu przez wybicie szybki w drzwiach i
    otwarcie zamka od środka to ci Hestia nic nie zapłaci.

    Nizej w OWU jest:
    > "4. Jeżeli Ubezpieczony nie dopełnił obowiązków wymienionych
    > w ust. 1 i 3 z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa, Ergo Hestia
    > odmawia wypłaty odszkodowania w całości lub w odpowiedniej
    > części w zależności od tego, w jakim stopniu niedopełnienie tych
    > obowiązków miało wpływ na powstanie szkody"
    >

    > Zastanawiam sie, jak to sie ma do okien.

    pewnie nijak.
    Wyrwałeś z kontekstu a prawdopodobnie te dwa punkty odnosza sie do
    kradziezy z włamaniem.

    Tzn, jesli sa okna z szyba to przeciez zlodziej moze wejsc przez okno,
    wiec przeszklenie w drzwiach nie ma znaczenia i nie ma wplywu na
    powstanie szkody.

    jak wejdą przez okno.
    A punkt mowi wyraznie, ze chodzi o wejscie przez drzwi.

    > Jak wyglada moja sytuacja i co zrobic aby sie nie przyczepili w razie szkody?
    Zamienic drzwi na pelne, zamurowac okna???

    kupic takie drzwi, gdzie po wybiciu szyby nie da sie siegnac do zamka.
    Lub miec taki zamek, którego nie da sie otworzyć od środka bez klucza.
    Ewentualnie wstawic sobie alarm.

    a tak przy okazji czy to ubezpieczenie okien od kradziezy nie dotyczy
    momentu w którym okna stoją jeszcze niewstawione porządnie i można je po
    prostu wynieść bez wielkiej rozruby.