    Date: Wed, 28 Aug 2013 01:24:00 +0200
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie NFZ

    W dniu 2013-08-26 19:20, lu dzik pisze:
    > Jak jeszcze poza urzędem pracy, bezrobotna osoba może w tym kraju zostać
    > ubezpieczona?
    > Nie zanosi się, bym znalazł jakaś normalnę pracę, a comiesięczne dojazdy
    > do PUPu w mieście powiatowym są dla mnie uciążliwe i do niczego tak
    > naprawdę nie służą, poza zapoznaniem się z ofertami typu telemarketing,
    > czy układanie płytek dla osób z grupą inwalidzką.
    > Na studenta jestem już za stary, mieszkam obecnie u
    > rodziców-stypendystów ZUS, nikt nie może mnie fikcyjnie zatrudnić,
    > przysposobić, zaadoptować czy coś w tym stylu, nie jestem
> [...]

    Ponieważ autor wątku swoimi bezczelnymi roszczeniami zaśmieca kilka grup
    wkleję tu mój wcześniejszy post.

    Usiłujesz w sposób bezczelny i zuchwały (bo publicznie to ogłaszasz),
    wyłudzić nienależne ci korzyści.
    Opieka medyczna, także świadczona w ramach publicznej służby zdrowia NIE
    JEST darmowa, sprzęt i praca personelu wszak kosztuje, a każdy z
    uprawnionych ma prawo do tych świadczeń, bo za nie wcześniej ZAPŁACIŁ
    (on sam albo członek jego rodziny) w formie wcale niemałych, poniekąd
    ryczałtowych opłat- składek pobieranych przez ZUS!
    Wprawdzie z tych składek , w ramach miłosierdzia społecznego;-) opłacana
    jest tez opieka medyczna bezrobotnych przy założeniu, ze oni
    rzeczywiście bez swojej winy nie mają pracy, choć jej aktywnie
    poszukują. Przez owo aktywne poszukiwanie rozumie się
    wg.dotychczasowych, chorych przepisów ZALEDWIE comiesięczne pojawianie
    się w PUP. Natomiast ty ani nie płacisz składki, ani nie robi dla ciebie
    tego nikt z twojej rodziny, pracy proponowanej w PUP nie chcesz podjąć i
    nawet nie raczysz tam raz na miesiąc się pojawić.
    A zatem dlaczego część moich zarobionych pieniędzy (i każdego innego
    płacącego składki na ZUS), które muszę wpłacać do ZUS ma być zużyta na
    pieszczenie się z takim darmozjadem, zamiast np. być spożytkowana na
    podniesienie jakości świadczeń dla tych do ich odbioru uprawnionych, tj.
    tych, co je już wcześniej opłacili!?

    PS. a w tematyce grupy,- czy czasem porady jak uzyskać świadczenia NFZ
    nie będąc do tego uprawnionych poprzez obejście przepisów (wyłącznie w
    tym celu) nie kwalifikują się "pod paragraf"? - w przypadku podobnego
    narażenia skarbu państwa na straty poprzez obchodzeniem, czy tez
    wykorzystanie przepisów podatkowych w tym celu odpowiedź byłaby
    twierdząca, zgodnie z nowymi zmianami wprowadzonymi niedawno przez mgr
    historii stojącego na czele Min. Finansów..;-)