eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUSTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. › Re: USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
  • Data: 2005-01-26 07:49:45
    Temat: Re: USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych:
    >
    > Art. 6. 1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    > dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
    > 2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można
    > określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na
    > numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
    > określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne,
> [...]

    Prosze bardzo - Asia Marchewka?
    Chyba nie do konca mnie zrozumiales. Napisales, ze "...Natomiast same adresy
    e-mailowe nie są danymi osobowymi w rozumieniu tej ustawy...", co po prostu nie
    jest prawda.
    Ja z kolei nie napisalem, ze wszystkie adresy imeilowe sa danymi osobowymi.
    Polecam lekture komentarza do uodo...a zreszta:
    "Przy interpretacji polskiej ustawy przyłączamy się do opinii A. Kaczmarka
    (Problemy ochrony danych osobowych, http://www.giodo.goc.pl/nauk_pol2b.htm),
    zgodnie z ktora adres poczty elektronicznej w wiekszosci przypadkow umozliwia
    jednoznaczna identyfikacje wlasciciela konta, czyli osoby, ktorej dotyczy, i
    powinien byc traktowany jako dane osobowe. Wydaje sie nam, ze stanowia dane
    osobowe adresy tworzone na bezplatnych kontach pocztowych takze wowczas, gdy
    administrator nie weryfikowal pod wzgledem prawdziwosci danych identyfikujacych
    dostarczanych przez osobe zakladajaca konto. Brak jest przeslanek dla takiej
    oceny - jak slusznie stwierdza A. Kaczmarek - w przypadku adresow internetowych
    przypisanych okreslonym funkcjom, tworzonych bezimiennie w charakterze skrzynek
    kontaktowych...."
    Dalej rowniez sporo ciekawych rzeczy.
    Jasniej troche?

    pozdrawiam