  • Data: 2021-10-11 16:48:12
    Temat: Re: Tylko skąd to zaskoczenie?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > i omijasz starannie, ze teraz przybywa 168 zmarlych sumarycznie
    > tygodniowo, w tym 40 wsrod zaszczepionych.
    >
    > i jakby tak sie utrzymalo przez np 100 tygodni,
    > to do "39782 zgony od poczatku szczepien, 759 wsrod w pelni
    > zaszczepionych" doszloby jesze 16800 i 4000, dajac
    > ok 56 tys zmarlych ogolem, i 4759 wsrod zaszczepionych.
    >
    > A to juz nie bedzie okolo jednego procenta, tylko blizej 10%.
    > [...]

    W perspektywie "do końca tego sezonu grypowego" najprawdopodobniej:
    a) skuteczność zaszczepienia będzie spadać przeciw obecnym wariantom kowid
    b) pojawią się nowe warianty kowid
    => skuteczność zaczepienia spadnie z pewnością, możemy tylko obstawiać
    jak bardzo pomiędzy "wyraźnie więcej niż trochę" a "bardzo znacząco"

    Zresztą w perspektywie *następnego* sezonu grypowego będą już praktyczne
    dane na temat skuteczności szczepień na kowid zależnie od procentu
    zaszczepionej populacji. Ja się nie spodziewam iż wyjdzie że Olin
    ma całkowitą racje, to że wyjdzie że ma "w dużej większości" rację
    jest całkiem możliwe.

    Pożyjemy, SAMI zobaczymy.

    A mówiąc cynicznie: teraz wychodzą konsekwencje zbawiania Europy
    szczepionkami na Ukraińską Świńską Grypę, konsekwencję w
    "niedoborze" zaufania.

    --
    A. Filip