    From: " GK" <k...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Trzepanie kompów za zgodą rektora...
    Date: Sat, 12 Jun 2010 14:15:38 +0000 (UTC)

    Liliana Cichocka <s...@a...pl> napisał(a):

    > (...) U mojego syna w akademiku ostatnio policja trzepie kompy...
    I powinien się cieszyć, bo w ubiegłym roku na tych samych gdańskich
    uczelniach policja po prostu zrobiła wjazd między 6 a 8 rano i wywiozła
    komputery ze wszystkich lokalizacji wskazanych przez uczelnię - niech zapyta
    starszych kolegów.

    > Strach zapanował, bo jak ktos im sie nie spodoba i zarekwirują kompa
    > do to trzymaja go średnio 2 lata zanim go sprawdzą...
    To jest dopiera trzecia czy czwarta akcja (na PG, druga na UG) więc trudno
    mówić o tym, że prokuratur czy policja trzyma dowody "średnio 2 lata".
    Sprawdzanie idzie na bieżąco, biegli siedzą i robią; cóż z tego, jeśli
    PODOBNO na wszystkich kompach z piewszej akcji (na PG) coś było.

    > Teoretycznie jak ktos ma wszystko legalne począwszy od
    > systemu po programy i zero pobranych plików z np z rapida itp to i tak
    > trzeba czekać, aż raczą go sprawdzić.
    ???

    > W zeszłym roku zarekwirowali 18 kompów do sprawdzenia. Generalnie bez
    > kompa student nie ma szans zapisać sie na zajęcia, skorzystać z
    > biblioteki itp, bo wszystko jest skomputeryzowane i jeśli nie ma kasy na
    > nowego kompa i czeka 2 lata na oddanie swojego to ma przerąbane...
    BUG w sesji czynny jest do północy, wydziały - do zamknięcia budynków
    (20-21), na Polibudzie jest podobnie, z bibliotek też można skorzystać
    szukając książek przez specjalnie udostępnione w tym celu stacje robocze na
    ternie bibliotek. Syn nie ma kolegów z komputerami?

    > Czy powyzsze podstawy i zgoda rektora są wystarczające do przeszukania?
    > Jeśli tak, to czy realnie da się przyspieszyć procedurę jego sprawdzania ??
    Da się, jeśli jest to uzasadnione. Wniosek do prowadzącego postępowanie (nie
    wiem, kto w tym roku - policja czy prokuratura) o przebadanie dysków w
    pierwszej kolejności z uwagi na ............... .
    Jeśli jednak na dysku faktycznie coś się znalazło (ściganego karnie), to w
    Gdańsku standardowo orzeka się przepadek sprzętu (a wcześniej: nie wydaje się
    go w ręce sprawcy) więc przyspieszenie badania niewiele zmieni.

    Profilaktycznie: jeśli syn wie, że współlokator z pokoju juma zasoby z sieci,
    to profilaktycznie warto swój komputer z tego pokoju wyprowadzić.

    GK