    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Trudne chwile obowi?zku meldunkowego
    Date: Wed, 11 Aug 2010 15:39:17 +0200

    Dnia 11-08-2010 o 15:26:59 mm <m...@n...nic.pl> napisał(a):

    > :-)
    > Ja to rozumiem. Tyle, ?e koledzy w tym w?tku nabili ju? tyle piany,
    > jak to fajnie jest nie mieae meldunku, ?e zw?tpi?em i czytam, czytam,
    > czytam i widze ?e jest jak z "okienkami". By?y 3 s? 4... czytaj "jedno"
    > :-)

    Jeśli mieszkasz w jednym miejscu to jest fajnie.
    Ale gdy się przeprowadzasz średnio raz w roku, to już tak fajnie nie jest.

    Co do tej ustawy, to zmiany w dobrym kierunku są takie:
    * Art. 24.4 - wyraźnie zapisanie że można działać przez pełnomocnika na
    podstawie zwykłego upoważnienia -
    * do tej pory w niektórych urzędach w mniejszych miejscowościach chcieli
    notarialnego pełnomocnictwa
    * Art. 27.1 - jest 30 dni na zgłoszenie, a nie 3
    * Art. 33.3 - do tej pory żeby się wymeldować przy zameldowaniu trzeba
    było się "dogadać" z urzędnikiem, teraz będzie to norma
    * Art. 62. - nieprzemeldowanie przestanie być wykroczeniem
    * Art. 74 - od 1/1/2014 meldunek finalnie zniknie
    * ogólnie w końcu ten meldunek będzie do celów ewidencyjnych - poprzednio
    niby też był, ale obowiązek donoszenia na rodzinę,
    lokatorów, pracowników, komunistyczne terminy na zameldowanie 24h-72h
    wskazywały na coś innego

    Dużym minusem jest to, że w ustawie o obowiązku obrony RP pozostawili
    przestęstwo niedopełnienia
    wojskowego obowiązku meldunkowego - czyli 100zł mandatu grozić nie będzie,
    ale prokurator jak najbardziej

    --
    Tomek