eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTresura czy wychowanie? [było:Kara smierci jednak odstrasza potencjalnych morderców] › Re: Tresura czy wychowanie? [było:Kara smierci jednak odstrasza potencjalnych morderców]
    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tresura czy wychowanie? [było:Kara smierci jednak odstrasza
    potencjalnych morderców]
    Date: Thu, 03 Jan 2008 11:40:45 +0100

    Sky pisze:
    > A ten znowu swoje. Aż tak cie męczy świadomość tego
    > że nie widzisz w swej niezawinionej przecież prostoduszności
    > innych rozwiązań poza uproszczczeniami pachnącymi tanią ironią? ;)
    > A niech cię trochę pomęczy -w sumie może cię to odrobię pogłębić umysłowo ;P
    To może rzucę taki (pewnie kiepski) przykład. Jeszcze jakieś 20 lat temu
    w szkołach panował strach. No może strach to za dużo powiedziane, ale
    powiedzmy sobie obawa - przed konsekwencjami swoich działań/zachowań. Po
    jakimś czasie okazało się, że przecież to są dzieci, one nie wiedzą, co
    robią, trzeba im cierpliwie tłumaczyć, a nie karać (i nie mówię tu
    oczywiście o karach cielesnych, bo to już nie ta epoka była), zresztą o
    jakich karach można mówić w przypadku słodkich dzieciaczków?? Znam
    obecnie parę osób po różnych filologiach, które za żadne skarby nie
    pójdą uczyć w szkołach i to nie ze względów finansowych.
    Czy to są te Twoje rozwiązania?? Bo jak na razie Ty też jakoś rozwiązań
    (zwłaszcza takich, które mają szansę działać) nie przedstawiasz. Mam
    wrażenie, że takie teorie i teoryjki to najbardziej lubią tworzyć
    ludzie, którzy nie wytykają nosa poza swój intelektualny zaścianek -
    otoczeni samymi magistrami, czy innymi wykształciuchami ;-) nie
    dopuszczają do swych oświeconych umysłów faktu, że na świecie są ludzie,
    którzy potrzebują jakiegoś "bata", czy to w postaci (często surowych)
    nakazów religijnych, czy (również surowych) praw świeckich.
    Maciek