  • Data: 2022-01-31 13:51:14
    Temat: Re: Testy na covid w pracy
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31.01.2022 11:39, Jacek Maciejewski wrote:
    > Jak się wczytasz w zakres świadczeń medycznych refundowanych przez NFZ
    > to na 100% okaże się że nie wszystkie możliwe znane medycynie zabiegi
    > pomocne przy twoim złamaniu kręgosłupa i paraliżu są refundowane.

    Najpierw piszesz o dodatkowej "odpłatności" za leczenie (rozumiem jako
    opiekę ambulatoryjną, zabieg ratujący życie), a potem na argument
    odpowiadasz płatnością za rehabilitacje - jak rozumiem "refundacja
    złamanego kręgosłupa", bo jeszcze nie słyszałem żeby kogoś ze złamaniem
    nie przyjęli "bo takiego złamania NFZ nie refunduje".

    W przypadku trafienia na OIOM pod respirator, analogicznie jest to
    sytuacja ratowania życia. Jeżeli odpłatność ma być za elementy
    rehabilitacji, to wydaje się że nie jest to element znaczący dla
    zdecydowanej większości chorych (szczepionych i nieszczepionych).

    > hobby polegające na skokach do płytkiej
    > wody. Jak zabieg czy lekarstwo drogie, to nie refunduje i kropka.

    Ciekawe rzeczy piszesz, takiego delikwenta nie przyjmą z kartki?

    > Ponadto porównywanie antyszczepionkowca z narciarzem łamiącym nogę jest
    > mało trafne. Narciarz odnosi szkodę robiąc rzecz powszechnie akceptowaną
    > - uprawia sport. On i społeczeństwo mają z tego korzyści.

    Aktualnie niezaszczepionych jest 43% populacji Polski -
    https://forsal.pl/artykuly/8059446,koronawirus-szcze
    pienia-w-polsce-ile-osob-przyjelo-szczepionke-aktual
    ne-dane.html

    W wyborach 2019 roku frekwencja wyniosła 61,74%, na rząd zagłosowało
    43,59% obecnych czyli ~27% populacji.

    27% wybrało powszechnie akceptowany rząd, a 43% podjęło "powszechnie
    nieakceptowaną" decyzję? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz