  • Data: 2016-03-09 20:19:48
    Temat: Re: Testament
    Od: witek <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 3/9/2016 9:00 AM, arek wrote:
    > Proszę o informację czy notarialnie sporządzone testamenty
    > - zwykły powołujący określoną osobę do całości spadku
    > - z zapisem windykacyjnym (mieszkanie + samochód) na rzecz określonej osoby
    > po śmierci spadkodawcy dają spadkobiercy wymienionemu w testamencie
    > takie same prawa. Interesuje mnie również to, czy inni spadkobiercy
    > ustawowi w zależności od rodzaju testamentu jaki sporządzę, mogą w
    > stosunku do osoby uposażonej wnosić różne roszczenia.

    tu zapytaj juz konkretnego prawnika.
    diabel tkwi w szczegółach.
    czy mieszkanie + samochod to cały spadek, jaka cześć jeszcze pozostała
    ilu spadkobierców i stopien pokrewienstwa.
    wczesniejszcze darowizny itp itd.

    ogolnie to notariusz ci to powinien wyjasnic co zrobic, aby bylo zgodnie
    z tym co chcesz.

    > Spotkałem się również z informacją, że w przypadku testamentu
    > windykacyjnego osoba wymieniona w tym dokumencie, może korzystać na
    > zasadzie wyłączności z zapisanego majątku a w przypadku testamentu
    > zwykłego taka wyłączność zachodzi dopiero po uprawomocnieniu
    > stwierdzenia lub poświadczenia o nabyciu spadku. Czy powyższe jest prawdą?

    I w jednym i drugim przypadku potrzebne bedzie poswiadczenie
    dziedziczenia lub stwierdzenie nabycia spadku.

    bez zapisu, przy > 1 spadkbiercy bedziesz miał tylko udział procentowy.
    I możesz się wpisać jako % w ksiegach a na sprzedaz samochodu musza
    zgodzic sie wszyscy spadkobiercy.
    Dopiero dział spadku podzieli rzeczy.

    W przypadku zapisu windykacyjnego można od razu wpisać się jako 100%
    właściciel np do ksiąg wieczystych (lub sprzedac samochod samodzielnie).

    zapis windykacyjny po prostu załatwia problem spadkobierców jak sie
    dzielimy.