eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTermin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej › Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
    Date: Sun, 19 Feb 2012 01:59:10 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 57
    Message-ID: <jhphhk$85g$1@mx1.internetia.pl>
    References: <jhnt8d$n55$1@news.dialog.net.pl> <jhnv8e$qir$1@inews.gazeta.pl>
    <jhoadv$tbn$1@news.dialog.net.pl> <jhoc0n$3i6$1@inews.gazeta.pl>
    <jhof0b$vm4$1@news.dialog.net.pl> <jhohf0$ao7$1@dont-email.me>
    <jhoig5$od0$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1202181756010.2508@quad>
    <jhp8bq$89j$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83-238-168-227.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1329613172 8368 83.238.168.227 (19 Feb 2012 00:59:32 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 19 Feb 2012 00:59:32 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    In-Reply-To: <jhp8bq$89j$1@inews.gazeta.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:698759
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    >>>>> Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
    >>>>> czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas
    >>>>> nieokreślony, czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną,
    >>>>> a opłatą ulgową, za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE
    >>>>> wygląda na to, że tak nie jest.
    >>>>
    >>>> czemu?
    >>>> przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
    >>>> to swiadczona przez 2 lata
    >>>>
    >>>> wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata
    >>>> jest
    >>>> zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca
    >>>
    >>> Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul
    >>> niedozwolonych
    >>> w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za przedterminowe
    >>> zerwanie umowy.
    >>
    >> Myślisz że coś znajdzie, czego operator nie uwzględnił?
    >> Uzasadnienie:
    >> - usługa bez promocji: 400 zł za instalację, opłata miesięczna 45 zł
    >> - usługa z promocją: 0 zł za instalację, opłata miesięczna 15 zł
    >> w pierwszej części okresu i 45 zł w drugiej części.
    >>
    >> Jest oczywiste, że "poniesiony koszt umowy" zrywanej w 2 miesiącu
    >> to nie jest 30zł, operator wtopił ZARÓWNO opłatę instalacyjną
    >> jak i spodziewany zysk przyszły, który był powodem udzielenia
    >> promocji.
    >
    > Masz racje odnośnie strony prawnej, ale oczywiste, to dla mnie wcale nie
    > jest. Oczywistym dla mnie jest konieczność zapłaty opłaty aktywacyjnej.

    To jak masz rabat na instalacji tylko. Netia tak robi. Tylko nie ściąga a po
    2-ch latach anuluje.

    > Oczywistym jest również konieczność wyrównania kosztów wliczonych w ten
    > dwuletni okres umowy, jeśli jakieś poniesiono. Ale z jakiego powodu
    > miałbym pokrywać koszt utrzmania usługi przez 24 miesiące, skoro korzystam
    > z niej tylko przez 2?

    Jaki koszt utrzymania ? Płacisz za te 24 miesiące tak, jak się umówiliście.
    Jedyny kłopot, że możesz nie mieć alternatywy bo wszystkim usługodawcom
    odpowiada uzależnienie klienta a Ty potrzebujesz na krócej.

    > Przecież ten abonament 45 zł, to nie jest w całości zysk operatora. Są
    > jakieś opłaty zależne od ilości abonentów - tak podejrzewam.

    Ale Ty się nie przejmuj sprawami usługodawcy. On usługę daje i tego należy
    od niego wymagać. Nie ma, że kabel ukradli. To jego problem a nie klienta.
    Jakby Tobie pieniądze ukradli albo byś wyjechał nieoczekiwanie to by Cię nie
    zwolniło. Nie wywiązał się to trudno. Żadne tam zwracanie 1/30 abonamentu za
    dzień. Normalne odszkodowanie za straty.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1