    From: "Brodek" <B...@O...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Telefon+nagrywanie
    Date: Sat, 28 Dec 2002 09:44:36 +0100

    Użytkownik "Romek" <r...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:8dlp0v8io21u3iai0qev5a7she18a31mka@4ax.com...
    > Prawda, ze i twoja >Ale takze i jego.
    > Naprawde odsylam do literatury bo dosc oczywistych twierdzen chyba nie
    <ciach>
    > tylko w przypadku naruszenai prawa lae równiez zagrozenia.

    Tajemnica korespondencji przekazu z założenia dotyczy osób trzecich. Ktoś
    inny nie może przeglądać korespondencji pomiędzy mną a moim kochankiem ;-).
    Jeśli to zrobi - popełnia przestępstwo. Za to zarówno ja jak i on bez
    broblemu mozemy wytapetować naszymi listami swoje mieszkanie, wystawić taki
    list w oknie itd.
    Uwaga!
    1. inne zasady będą obowiazywać w obrocie gospodarczym,
    2. w specyficznych przypadkach (jeden poniżej) taki przekaz może podlegać
    ochronie; jedynie jednak w _specyficznych_ przypadkach

    > Nie dlaczego
    > Wyobraz sobie, ze ten człowiekrecytuje ci swoj wiersz albo przedstawi
    <ciach>
    > mamy danych. A odpowiedz jednoznaczna w takim przypadku jest
    > odpowiedia bledną.

    Tu rzeczywiście może dojść do takiej sytuacji. Na przykład ktoś deklamuje
    swój wiersz lub też pisze go w liście. Ale to właśnie taka _specyficzna_
    sytuacja.

    Pzdr
    Brodek