  • Data: 2008-04-21 14:23:50
    Temat: Re: Telefon, allegro - towar niezgodny z umową
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Flyte pisze:
    > Liwiusz, czy mozesz mi powiedziec:

    > * gdzie jest napisane ze dany art obowiazuje _tylko_ relacje firma-firma?

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002

    art. 1
    [...]
    4. Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581
    ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny

    > * ktory art dotyczy relacji firma-konsument?

    ta sama ustawa:

    art. 4
    1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w
    chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia
    niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa
    się, że istniała ona w chwili wydania.
    i dalsze artykuły.

    --
    Pozdrawiam!