    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Taśma z nagraną rozmową
    Date: Sat, 21 Aug 2004 20:49:20 +0200

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.60.0408211554340.-637795@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...

    > Ale literalnie twoja literalna odpowiedź mi się nijak nie podoba:
    > włączam (w swoim lokalu) zapis, wywieszam kartkę "uwaga nagrywam",
    > przyłazi "osoba trzecia", niechby listonosz abonament sprawdzić ;)
    > i mówi że "nie zgadza się na nagrywanie".
    > I co, powiadasz że wtedy mi grozi odpowiedzialność ??
    > Bo on "się nie zgodził" ? :) (a *to* podajesz jako argument :))

    Wiesz, z tym podsłuchem we własnym lokalu, to już zaczyna być dwuznaczne.
    Jeśli poumieszczasz mikrofony pod stolikami klientów w restauracji, to fakt,
    ze lokal jest Twój będzie miał średnie znaczenie prawne. Jeśli przez lokal
    rozumiesz na przykład Twoje biuro albo mieszkanie, to oczywiście, że masz
    prawo nagrywać przeprowadzone w nim przez Ciebie rozmowy. Co do osób
    trzecich, to już bym polemizował silnie. Tak więc nie da się dać wprost
    odpowiedzi na Twoje pytanie. Generalnie, co do zasady, masz prawo nagrywać
    swoje rozmowy. Jeśli osoba biorąca w rozmowie wyrazi na to zgodę, to również
    nabywasz prawo do takowej czynności, bo w sumie działasz na jej zlecenie.

    > Faktu że nagranie mojej rozmowy z nim *bez* powiadomienia nie
    > powoduje mojej odpowiedzialności mam nadzieję nie podważamy :)

    Nie, bo Ty będziesz wiedział. Zabronione jest podsłuchiwanie rozmów pomiędzy
    osobami trzecimi. A przecież nagranie takiej rozmowy, to jedna z form
    podsłuchu.

    > A prawa do wykonania przez "niezgodnego" operacji "w tył zwrot
    > i wymaszerować" też nie podważam :)

    A tego, to ja nie rozumiem.