  • Data: 2008-11-11 17:03:06
    Temat: Re: Takich jak TY sterylizujemy dla twojego dobra.
    Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Lis, 17:24, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:
    podatnika.

    > Alez ja nie mysle o obciazeniach genetycznych, bo tu juz dzis
    > zdanie mam jednoznaczne wbrew wszystkich swietym tego swiata.
    > Mam na mysli sytuacje, gdy chora na DPM uda sie po pomoc
    > materialna do MOPS i dalej, a przypadek ten w zaden sposob
    > losowy nie jest. To jest od poczatku zdeterminowana sprawa,
    > gdzie wiadomo, ze samodzielna nie bedzie i najprawdopodobniej
    > juz ona sama jest rencistka socjalna.

    Tak naprawdę, niewiele ludzi niepełnosprawnych jest w 100% niezdolnych
    do pracy,
    przy odpowiednim przeszkoleniu, utworzeniu stanowiska pracy np.
    telepracy, już taka osoba nie była by
    obciążeniem dla systemu ubezpieczeń społecznych a nawet jej wsparciem.
    Mam nadzieję, że coś na lepsze zmieni się w tej sprawie po 1 stycznia
    2009 roku, do tej pory opłacało się np. ZPCHR zatrudniać zdrowych i w
    pełni dyspozycyjnych inwalidów.

    Ta moja znajoma, rzeczywiście ostatnio we wrześniu dostała z MOPSu 150
    zł. na zakup książek dla dziecka,
    z których musiała się rozliczyć co do złotówki, natomiast mój sąsiad
    rodowy sztajmes, co miesiąc dostaje 400 zł. i je natychmiast przepija
    bez żadnego rozliczenia.

    Jeśli pieniądze będą marnotrawione, to nigdy ich nie będzie za dużo,
    jak już pisałem wcześniej byłem dzisiaj w szpitalu, gdzie ciekł kran,
    oszczędności robią dziadowskie oszczędności na pensjach np.
    pielęgniarek a cieknącego kranu przez 365 dni w roku nikt nie naprawi.
    Pozdrawiam interpio