    From: "maciek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TPSA
    Date: Thu, 30 Oct 2003 16:51:25 +0100
    Sender: t...@p...onet.pl@nowemiasto.tishmanspeyer.pl

    > Nie jestem im nic dłużny na 100% tylko zaczynaja mnie juz denerwowac te
    ich
    > list o tym ze wniosa sprawe ( to moge olac ) ale to ze wpisza mnie do
    > Krajowego Rejestru Dłuznikow to juz bardziej mnie interesuje .... tracisz
    > opinii klienta. I ten bobke mnie dzis zdenerwowal, on powiedzial ze nic
    nie
    > zrobie musze to zaplacic a potem z tpsa dochodzic swoich praw.
    > Cala sprawa bulwersuje mnie do tego stopnia dlatego ze to jak ja bym
    > wystawil sobie jakas fv na firme XXX i sprzedal ten dlug do Kancelari
> [...]

    na wstepie napisze ze nie jestem prawnikiem ale mialem podobna sytuacje, tzn
    faktura w sumie na niewielka kwote powstala na skutek bledu w ksiegowosci
    sprzedana firmie windykacyjnej.
    Opierajac sie na tym jak rozwiazalem swoja - po pierwsze wyslij list
    polecony a w nim napisz ze nie uznajesz dlugu, sprzedana faktura jest
    konsekwencja wewnetrznej pomylki TPSA, zalacz papiery potwierdzajace ze
    faktura wystawiona za ta usluge zostala zaplacona. Napisz ze dalsza
    korespondencje zarowno pisemna jak i telefoniczna uznajesz za bezcelowa i
    jestes gotowy do potwierdzenia swojego stanowiska na drodze sadowej. W moim
    wypadku po takim liscie dali sobie siana.
    Jesli masz faktycznie potwierdzenie z TPSA uznajace ich blad ich szanse na
    wygranie procesu sa zerowe. Strasza cie, IMO sprawa sie przed sadem sie nie
    znajdzie a w KRD mozesz wyladowac dopiero po wyroku sadowym. Pomijajac
    kwestie ze jesli faktury pochodza z 2000 roku to sprawa sie przedawnila.