  • Data: 2004-03-29 12:10:46
    Temat: Re: TP SA sprzedaż długu, którego nie ma (długie)
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarry" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:2c43.0000041f.40680b2d@newsgate.onet.pl...
    > Witam,
    > Mam problem z naszym monopolistą. Kilka dni temu otrzymałem zawiadomienie
    > pismem straszącym komornikiem o nieuregulowanym zadłużeniu z tepsy z 2002
    roku.
    > Było to dla mnie duże zaskoczenie ponieważ od kilku lat wszystkie
    płatności sa
    > regulowane z rachunku bankowego poprzez obciążenie wysyłane do banku przez
    > telekomunikację. Na moją interwencję w firmie odzyskującej długi z
    argumentacją

    [------------ ciach (nieistotne) ---------]

    Osikaj ich cieplym moczem. Po pierwsze tepsa nie miala prawa sprzedac dlugu
    bez Twojej zgody, nawet gdyby istnial. Po drugie, komornik czy wpis do
    rejestru dlugow pojawia sie dopiero po prawomocnym wyroku sadu.
    Po trzecie, jak firma windykacyjna wystapi do sadu o wydanie tzw. nakazu
    zaplaty, to wnies w terminie (WAZNE) sprzeciw od tego nakazu i podnies ta
    argumentacje, ktora podales.

    Poniewaz firmy windykacyjne sa natretne, zwlaszcza jak chodzi o drobne, to
    napisz reklamacje do tepsy (z kopia dla windykatorow, zeby siedzieli cicho)
    i niech sprawdza. Jak beda problemy, uzyj rzecznika praw konsumentow
    (bezplatnie ma obowiazek pomoc). Jak sie okaze, ze dlug nie istnial, mozesz
    od tepsy w ramach rekomepnsaty dostac np. 2 mce bezplatnego abonamentu - o
    to bym sie staral, bo to zawsze cos.

    A generalnie mam watpliwosci, czy roszczenie juz sie nie przedawnilo, bo
    platnosci za tego rodzaju uslugi przedawniaja sie bodaj po roku czy dwoch.
    Ale tego ostatniego nie jestem pewien trzeba sprawdzic.

    --
    pozdrawiam:-) Marek