  • Data: 2003-12-02 22:15:38
    Temat: Re: TP SA - pięć lat przedawnienia?!
    Od: "MarekMąkowski\"Lex\"" <m...@r...lex.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam !
    Czytając twoje pytanie w przedmiocie okresu przedawnienia odsetek otrzymałeś
    odpowiedź, że problem ten jest uregulowany w art.117 do 125 kodeksu
    cywilnego uważam, że jest to odpowiedź nie pełna z uwagi na to, że jest
    jeszcze art 554kc o którym często się zapomina i właśnie w tym art.
    uregulowana jest sprawa przedawnienia i moim skromnym zdaniem okres
    przedawnienia w twoim wypadku wynosi 2 lata.
    Ponadto Sąd Najwyższy w uchwale z dnia 17 czerwca 2003r stwierdził, że w
    takim samym okresie przedawniają się odsetki. Wierzyciel nie może się
    procesować o odsetki jeżeli należność główna się przedawniła.
    Pozdrawiam Marek