  • Data: 2004-04-19 23:06:53
    Temat: Re: Szkolny zespół
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <c60qbp$jgv$1@inews.gazeta.pl>, Mateusz Klimek wrote:
    > Szkolny zespół to zespół stworzony w szkole. Grają w nim uczniowei i jedne
    > nauczyciel. Zespoł ten gra na szkolnych imprezach jak np. Święto szkoły w
    > którym wziąść mogą udział wszysycy mieszkańcy miasta. Jak z tym jest? Czy
    > granie utworów tych zespołów nie jest przestępstwem. Czy nie jest to
    > kradzież dóbr intelektualnych? Czy jeśli np. na Święcie szkoły szkoła
    > uzyskuje pieniadze z innych źródeł a zespół tylko urozmaica czas to zcy jest
    > to legalne? Proszę o odpowiedź. Z poważaniem, Mateusz Klimek

    Jesli z tym graniem i imprezami na ktorych sie to odbywa nie wiaze sie
    jakiekolwiek osiaganie dochodow a szkola nie jest szkola prywatna to jest
    to dozowlone:

    Art. 31.
    Wolno nieodplatnie wykonywac publicznie opublikowane utwory literackie,
    muzyczne i slowno-muzyczne, jezeli nie laczy sie z tym osiaganie korzysci
    majatkowych. Dotyczy to w szczególnoci okazjonalnego wykonywania na zywo,
    zwizanego ze sprawowaniem kultu religijnego, uroczystosciami pastwowymi,
    szkolnymi, obchodami i imprezami powszechnie dostepnymi, z wylaczeniem
    jednak imprez reklamowych, promocyjnych i wyborczych.
    (Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych)

    PS. Nie jestem prawnikiem, ale chcialo mi sie przeczytac tresc Prawa
    Autorskiego.

    --
    Marcin