    From: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szef skreslil caly urlop za rok 2001 !! pomocy!!
    Date: Sun, 22 Dec 2002 00:04:23 +0100

    On Thu, 19 Dec 2002, lidmar wrote:
    [...do AS...]
    >+ > Moj pracodawca oglosil dzisiaj wszystkim pracownikom, ze niewykorzystany
    >+ > urlop za ubiegly rok (2001) zostaje skreslony (czyli 11 dni jakie mi
    >+ > zostalo
    >+ > z ubieglego roku). W tym roku przyslugiwalo mi 26 dni, wykorzystalam 22,

    AS, wytłumacz mi jak ty to zrobiłeś że wykorzystałeś *tegoroczny* urlop
    (część) a został ci urlop zeszłoroczny. IMHO "przysługuje" mandat dla
    kadrowca przy kontroli PIP.

    >+ > czyli zostalo mi w tym roku 14 dni. Szefostwo jednak skasowalo
    >+ > ubieglorczny
    >+ > urlop i okazuje sie, ze zostalo mi tylko 4 dni. Dotyczy to wszystkich
    >+ > pracownikow naszej firmy. [...]

    >+ Nie ma w prawie pracy instytucji skreślenia urlopu,

    A przepis że po 3 latach pracodawca nie musi (ale *może*) przyznać
    zaległego urlopu to już pies ?? Skasowali przy ostatniej nowelizacji ? -:O
    Owszem, "świeży" bo ledwo 2-letni urlop jest należny, AFAIK.

    >+ a także nieplatnych godzin nadliczbowych.

    No, dla "samodzielnych i kierowniczych" jak najbardziej
    taki przepis jest. AS nie napisał jakie stanowisko zajmuje...

    Zgłaszam prostest przeciw wyciaganiu wniosków ogólnych na podstawie
    przepisów dotyczących zaledwie 99,5% zatrudnionych ;> !

    >+ najlepiej zgłoś sprawę do najbliższej Państwowej Inspekcji Pracy,
    [...]

    Grunt żeby karty urlopowe nie zginęły... ale prawda.

    pozdr., Gotfryd [czepiający się]
    (którego były pracodawca za znacznie mniejsze przewinienie [niewyko-
    rzystane urlopy] mandat dostał)