    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szatnia obowiązkowa?
    Date: Wed, 29 Jun 2005 23:40:57 +0200

    Użytkownik "Marcin Tałajczyk"
    <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d9u641$hgi$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > ale są bardzo łatwe do obejścia:
    > - zamiast ogólnie dostępnego lokalu robie klub tylko dla członków a
    > członkami robie tych którzy mi sie podobają

    Oczywiście, ze możesz. Wydajesz legitymacje członkowskie i Twoje prawo.
    Ale dokąd się to restauracja czy kawiarnia nazywa, to nie możesz
    nieobsłużyć klienta. Poza tym sprawa klubu też jednoznacznie sprawy nie
    załatwia, bo nie masz prawa odmówić sprzedaży karty członkowskiej bez
    istotnej przyczyny. Generalnie jak się klient będzie chciał pieniaczyć
    (większość nie chce), to możesz mieć kłopoty.

    > - wprowadzam regulamin zachowania w lokalu i wtedy PRZYCZYNA staje się
    > UZASADNIONA

    Regulamin nie jest wiążący dla klientów, bowiem nie podpisali zgody na
    jego stosowanie.

    > - przepisy mówią o sprzedaży i usługach, ale nic na temat przebywania
    > lokalu (ofertę można skierować tylko do osób które tam wejdą)

    A w jaki sposób chcesz tego gościa nie wpuścić? Bo jak go zatrzymasz
    siła przy drzwiach, to jest to przestępstwo.

    > Poza tym oba artykuły chyba kłócą się trochę z zasadą dobrowolności
    > umowy kupna/sprzedaży (tzn. klient chce kupić, ja NIE CHCE sprzedać
    ale
    > MUSZE). Generalnie to relikty przeszłości i pewnie kiedyś znikną.

    Nie ma dobrowolności sprzedaży. Jeśli towar wystawisz, to go sprzedać
    musisz.