    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Szantażysta] Potrzebna fachowa pomoc.
    Date: Thu, 1 Jun 2006 23:14:02 +0200

    Michał [###n...@n...pl.###] napisał:

    > mówić co na nich jest,anie wprost,że je ujawni?
    > Bo on wprost nie mówi i zapewne nigdy nie powie - starczy, że powie
    coś w
    > stylu "ty wiesz co się stanie" i faktycznie bedzie wiadomo.

    A później przed sądem powie, że wcześniej jej mówił, że jak go opuści,
    to się powiesi. Niestety trzeba tak pokierować rozmową, by z niej
    jasno wynikało o jakie zdjęcia chodzi i co się ewentualnie stanie.
    Oczywiście coś tam może być niedopowiedziane i w tym zakresie sąd może
    oprzeć się na zeznaniach pokrzywdzonej. Zwłaszcza, gdy w wyniku
    przeszukania znajdą się te kompromitujące materiały. Ale tu naprawdę
    niewielki margines pozostaje.

    > Czy mógłby łatwo uniknąć odpowiedzialności mówiąc w sądzie czy na
    policji
    > coś w stylu:
    > "Nie tylko ja miałem te zdjęcia, na zdjęciach były inne osoby i być
    może
    > to one ujawniły te fotografie"
    > lub
    > "Zdjęcia zostały mi wykradzione i nie mam pojęcia jak,np. znalazły
    się w
    > internecie".

    Dokładnie tak się może tłumaczyć. Przy czym zauważ, że karalne jest
    nie tyle samo grożenie ich upublicznienia, co zmuszanie do określonego
    zachowania pod taką groźbą. Stąd ewentualne wypłynięcie zdjęć może
    mieć li tylko wpływ na wymiar kary.