eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSygnaturki a ustawa antyspamowa - ratunku?! › Re: Sygnaturki a ustawa antyspamowa - ratunku?!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!not-for-mail
    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sygnaturki a ustawa antyspamowa - ratunku?!
    Date: Thu, 17 Apr 2003 13:55:19 +0200
    Organization: Internet Partners
    Lines: 79
    Message-ID: <b7m501$2k5k$1@news2.ipartners.pl>
    References: <b7lmpp$2agi$1@news2.ipartners.pl>
    <5...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217.8.167.49
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1050580801 86196 217.8.167.49 (17 Apr 2003 12:00:01 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 17 Apr 2003 12:00:01 GMT
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:141394
    [ ukryj nagłówki ]

    > > Wracamy do początku - przeczytaj art.2. co jest informacją handlową i
    > > sprawdź, czy sygnaturka - z nazwą, adresem, kontaktami do firmy i
    skróconym
    > > opisem czym firma się zajmuje - pod tę defincję podpada czy nie.
    >
    > chyba sie powtarzam...zalezy co jest w sygnaturce!!!! uff i juz nie bede
    > krzyczec;)

    Dobrze, dobrze... :-). Czyli zgadzasz się przynajmniej, że sygnaturka taka
    jaką opisałem JEST informacją handlową i jako takiej nie wolno jej bez
    zamówienia przesyłać?

    > > Aby przyjąć Twój punkt widzenia należy wykazać, że sygnaturka nie służy
    > > promowaniu wizerunku przedsiębiorcy nawet pośrednio, co byłoby zadaniem
    > > trudnym do wykonania.
    >
    > dlaczego? a co to jest sygnaturka? jest jakas definicja, ktorej nalezy sie
    > scisle trzymac i od ktorej nie ma odstepstw?
    > a jesli w sygnaturce jest np. tylko kontaktowy adres imejl lub
    > powiedzmy "rzeczywisty" adres?
    > mam wrazenie, ze znow sie powtarzam...

    Moim zdaniem, intencją ustawodawcy było nie tylko zatamowanie niechcianych
    ofert handlowych, ale wogóle natrętnej korespondencji związanej z komercją.
    Wyłącznym celem reklamy NIE JEST skłonienie klienta do zakupu oferowanego
    towaru tu i teraz. Działania służą także (jak nie przede wszystkim) do
    wypromowania (=zapamiętania, polubienia) marki. Więc z punktu widzenia
    marketingowca wystarczy, że raz na tydzień wyśle Ci "zapytanie" - bez
    konkretnej oferty handlowej.
    Dlatego jeśli ochrona przed spamem ma być skuteczna to należy ograniczyć
    przedsiebiorcom wszelkie inicjowanie kontaktów z klientem drogą
    elektroniczną. Koszt dotarcia do klienta wówczas wzrasta, ale z drugiej
    strony porządkuje to rynek elektroniczny - legalną reklamą zajmą się
    profesjonalne firmy.
    Sam należę do tych, którzy czerpią korzyści z handlu elektronicznego i z
    tego punktu widzenia oznacza to dla mnie niby cięższe życie (jak widać
    jednak punkt widzenia nie zawsze zależy od punktu siedzenia ;-), ale z
    drugiej strony nie może być tak, że ci, którzy działają uczciwie są na
    gorszej pozycji.

    > > Mam odmienne zdanie na ten temat. Obecnie regularnie dostaję SPAM o
    > > wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji handlowej - jest tego więcej
    >> niż
    > > dotychczas samych informacji, bo nic nie stoi (?) na przeszkodzie, aby -
    > > skoro wczoraj nie wyraziłem zgody - to dzisiaj zapytać mnie o to
    >> ponownie.
    > > Nie mówiąc już o innych wariacjach na temat ustawy ;-).
    >
    > faktycznie masz racje, co do ilosci zapytan ustawa tego nie reguluje...ale
    > nie wydaje mi sie rowniez, zeby cos takiego miala regulowac - bo niby w
    jaki
    > sposob?

    Tak jak wyżej :-).

    > hehe...art ktorystam: z jednego adresu nadawcy mozna wyslac tylko jedno
    > zapytanie w ciagu tygodnia ;))) wyobrazasz sobie cos takiego? i w ogole
    > jak to pozniej sprawdzac? imho ustawowo sie tego zrobic nie da

    Po prostu zakazać. Wtedy:
    a) jak firma bedzie musiała Onetowi zapalcić za wysłanie reklamy do
    użytkowników, to się 100 razy zastanowi
    b) wyelimuje się 90% spamerów krajowych (niestety tylko krajowych!!!) -
    jako, że spamują przede wszystkim jakieś efemerydy, które nawet trudno
    nazwać firmami, a które po prostu na ten spam stać nie będzie.

    No, ale się zapędziłem :-P. To już nie na temat.

    >
    > inna sprawa, ze klient poczty pozwala na blokowanie niepozadanych adresow
    > (a spamblockery nawet calych domen) wiec chyba mozna zrobic z tego jakis
    > uzytek

    To po co wogóle ustawa ;-) ?

    Pozdrawiam,
    BaLab


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1