    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sygnaturki a ustawa antyspamowa - ratunku?!
    Date: 17 Apr 2003 12:37:26 +0200

    > Wracamy do początku - przeczytaj art.2. co jest informacją handlową i
    > sprawdź, czy sygnaturka - z nazwą, adresem, kontaktami do firmy i skróconym
    > opisem czym firma się zajmuje - pod tę defincję podpada czy nie.

    chyba sie powtarzam...zalezy co jest w sygnaturce!!!! uff i juz nie bede
    krzyczec;)

    > skonczylby na
    >
    > Bo ja wiem :-P. Pisałem to pod wpływem argumentacji zamieszczonej w prasie
    > fachowej i sporządzonej przez niezależnych ekspertów z firm audytorskich.
    > Inna sprawa, że próbowali oni tez dowodzić, ze samo posiadanie stron w
    > internecie jest "świadczeniem usług", co już IMHO jest absurdem (w tym
    > wypadku pojęcie usługi należy traktować w kontekście działalności
    > gospodarczej). Oczywiście osobna kwestia to przyszła praktyczna karalność
    > tego typu działań - IMHO będzie to znikomy margines.

    tak jak wczesniej...zalezy od intepretacji
    jak to sie mowi, punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia ;)

    > Aby przyjąć Twój punkt widzenia należy wykazać, że sygnaturka nie służy
    > promowaniu wizerunku przedsiębiorcy nawet pośrednio, co byłoby zadaniem
    > trudnym do wykonania.

    dlaczego? a co to jest sygnaturka? jest jakas definicja, ktorej nalezy sie
    scisle trzymac i od ktorej nie ma odstepstw?
    a jesli w sygnaturce jest np. tylko kontaktowy adres imejl lub
    powiedzmy "rzeczywisty" adres?
    mam wrazenie, ze znow sie powtarzam...

    > ograniczenie
    > znaczeniu) za
    > firmy x
    >
    > Mam odmienne zdanie na ten temat. Obecnie regularnie dostaję SPAM o
    > wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji handlowej - jest tego więcej niż
    > dotychczas samych informacji, bo nic nie stoi (?) na przeszkodzie, aby -
    > skoro wczoraj nie wyraziłem zgody - to dzisiaj zapytać mnie o to ponownie.
    > Nie mówiąc już o innych wariacjach na temat ustawy ;-).

    faktycznie masz racje, co do ilosci zapytan ustawa tego nie reguluje...ale nie
    wydaje mi sie rowniez, zeby cos takiego miala regulowac - bo niby w jaki sposob?
    hehe...art ktorystam: z jednego adresu nadawcy mozna wyslac tylko jedno
    zapytanie w ciagu tygodnia ;))) wyobrazasz sobie cos takiego? i w ogole jak to
    pozniej sprawdzac? imho ustawowo sie tego zrobic nie da

    inna sprawa, ze klient poczty pozwala na blokowanie niepozadanych adresow (a
    spamblockery nawet calych domen) wiec chyba mozna zrobic z tego jakis uzytek

    a tak miedzy nami mowiac, to faktycznie - wariacji na temat akurat tej ustawy
    jest ilosc wprost nieskonczona...nie zapominajac rowniez o calym "wachlarzu"
    interpretacyjnym ;)

    pozdrawiam
    d.