  • Data: 2019-07-30 06:01:17
    Temat: Re: Swiry
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to problem z państwem czy z pisem?

    Z państwem jako takim - pis nie wybrał się sam. Choć oczywiście zmieniło
    się na gorsze.

    > No może i z państwem, bo z
    > drugiej strony pe-o też fajne nie było. Robili mniej wiochy, mniej słoni
    > w porcelanie, ale to "nasza" perspektywa, osób w miarę wykształconych,
    > którym powodzi się w miarę ok. Tacy ludzie jak my, zwykle nie widzą, jak
    > cholernie duzo zalezy od warunków startowych.

    Z tego akurat zdaję sobie doskonale sprawę.

    > A wolałbyś mądre (społecznie) rządy (pół)autorytatywne czy europejską
    > demokrację? :)

    Trudne pytanie. Chyba jednak demokrację, bo doświadczenie podpowaiada
    mi, że władza deprawuje. Z drugiej strony demokracja jest niezwykle
    podatna na zasadę "dziel i rządź" co bardzo skutecznie uprawia pis
    dzieląc i napuszczając jednych na drugich.

    --
    Shrek