    From: "maria jeżowska" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Swiatlowod TPSA przez moje grunty!
    Date: Sat, 22 Apr 2006 20:05:26 +0000 (UTC)

    Wyobraź sobie sytuację:

    Zgadzasz się na położenie kabla na twoim polu za 2000 zł.
    Podpisujesz umowę z TPSA.

    Za 3 lata znajduje się chętny kupiec na 800 m2 twojej działki i chce na niej
    wybudować dom. Udaje mu się przekwalifikować grunt uprawny w teren
    przeznaczony pod zabudowę jednorodzinną.

    Nie kupi od ciebie tej działki, ponieważ kopiąc fundamenty pod dom naruszyłby
    kabel. TPSA ma pełne prawa do tej trasy kabla, bo zapłaciła za to 2000 zł i
    zawarła z tobą umowę.

    Aby wykopać dół pod fundamenty kupiec musiałby:
    1. sporządzić i zatwierdzić nowy projekt trasy kabla, omijający działkę.
    2. Sfinansować zmianę trasy kabla wykupując prawa u sąsiada.
    3. zapłacić wszystkie koszty związane ze zmianą trasy.

    Jeżeli zgodzisz się na położenie tego kabla to na długie lata tracisz
    możliwość dowolnego dysponowania swoją własnością.

    Rada: lepiej od razu sprzedaj te pola TPSA.