    From: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Świadek Incognito w sprawie rodzinnej ?
    Date: Thu, 4 Dec 2008 18:33:28 +0100

    "Zino" <z...@o...pl> wrote
    > To jak umozliwic zlozenie zeznan Swiadkom bez narazania ich na szykany ze
    > strony Pozwanego ???

    Ja myślę, że to raczej sprawa odpowiedniej rozmowy ze świadkiem, przekonanie
    go, że to co robi jest ważne, że to słuszna sprawa, przełamaniem oporów,
    odwołaniem się do czegoś co ważne etc. a nie sprawa prawa, a i tak będzie
    wezwany i tak. Jak zostanie wezwany to musi zeznawać i tyle, warto jednak,
    aby powiedział coś konkretnego, a do tego musi mieć motywację. To że się
    boją to normalne, w końcu nie codziennie jest się świadkie i to jeszcze w
    sprawie osób znajomych. Poza tym czy nie ma innych dowodów niż zeznania (?),
    może coś znajdziesz.