    From: Jasio <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Świadek
    Date: Sat, 29 Mar 2008 18:56:07 +0100

    Jotte zmarszczył się, zamyślił i w wiadomości z sobota 29 marzec 2008
    18:24 napisał:

    > W wiadomości news:1375075.HgPAMCudtE@pc-js.chello.pl Jasio

    > Dlaczego by miała nie być?

    Bo prowadzi do sytuacji, w której jedynym albo głównym "dowodem" w
    sprawie jest wymuszone sankcją samoobwinienie oskarżonego. IMHO to
    jest chore.

    > Pozostaje prosta kwestia - co się bardziej opłaca.

    To już taktyka, a mi chodzi o zasady. :)

    Tym niemniej - dzięki.

    > Należy odróznić postępowanie karne od postępowania o wykroczenie.

    Czyli świadek w postępowaniu karnym może się uchylić od złożenia
    zeznań, które by go naraziły na karę (także za wykroczenie), a w
    postępowaniu o wykroczenie nie? To chyba deczko nielogiczne...

    --
    Pozdrawiam,

    Jasio.