  • Data: 2008-03-29 17:24:20
    Temat: Re: Świadek
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:1375075.HgPAMCudtE@pc-js.chello.pl Jasio
    <c...@c...pl> pisze:

    > No i właśnie dokładnie o to mi chodzi! Czy taka zmiana statusu jest
    > legalna?
    Dlaczego by miała nie być? W toku postępowania uzyskano informacje
    pozwalające postawić świadkowi zarzuty toteż je stawiają. I jesteś w tym
    momencie obwiniony.
    Pozostaje prosta kwestia - co się bardziej opłaca.
    Jeśli otrzymane po przyznaniu się do prowadzenia pojazdy kierowca otrzyma
    oprócz mandatu punkty karne pozbawiające go PJ (bo np. ma już prawie full)
    to sensownym wyjściem jest amnezja i zapłacenie grzywny (zapewne znacznie
    większej niż mandat) za odmowę wskazania kierującego ale zachowanie prawka.
    Może tak być także wtedy, gdy otrzymane punkty niebezpiecznie zbliżą
    kierującego do granicy cofnięcia uprawnień.
    Każdy kalkuluje jak uważa.

    > Nota bene, trafiłem na artykuły, z których wynika, że świadek może
    > kłamać - np. tu: http://tinyurl.com/26qn6w
    Należy odróznić postępowanie karne od postępowania o wykroczenie.

    --
    Jotte