  • Data: 2006-10-07 15:08:06
    Temat: Re: Suplement do dyplomu
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin napisał:
    > suplementy wydawane są do dyplomów
    > od 2004 czy też od 2005 no i chyba darmo - nie wiem.

    Powiedzmy, że w cenie. Są integralną częścią dyplomu.

    > Jako, że studia
    > kończyłem przed wejściem w życie suplementów do dyplomów przysługuje mi
    > chyba jakaś dokumentacja przebiedu moich studiów.

    Masz przecież indeks.

    > 1. Czy uczelnia ma prawo pobrać opłatę (jaka wysokość) za wydanie mi
    > dokumentacji przebiegu moich studiów. Co by to miało być, no bo chyba
    > nie suplement, ze względu na rok zakończenia przeze mnie studiów.
    > 2. Czy taka dokumentacja będzie tylko w języku polskim, czy mam prawo
    > również do wersji np. w języku angielskim.

    Źle zadane pytania, bo trzeba by wyjść od tego, czy w ogóle przysługuje
    Ci suplement. Na tyle, na ile orientuję się w przepisach dot.
    dokumentacji przebiegu studiów -- nie. Dyplomy z ostatnich lat mają po
    ~10 stron (w tym suplement), Twój dyplom zgodnie z ówczesnymi przepisami
    to jedna kartka. W międzyczasie zmienił się wzór dyplomu (zwiększając
    objętość i treść), ale dotyczy on tylko świeżych absolwentów. Ty
    wszelkie dokumenty (np. duplikaty) możesz dostawać tylko według starego
    wzoru.

    Zapewne uczelnia oferuje Ci po prostu jakiś papier własnego autorstwa,
    bez oparcia w przepisach i o wątpliwej wartości. Dostaniesz papier taki,
    jaki ustalicie, w języku jaki ustalicie, i za umówioną cenę. Suplementu,
    w sensie przepisów, dostać nie możesz.

    > 3. W których ustawach mogę dokładnie poczytać co komu i za ile
    > przysługuje odnośnie suplementu i dokumentacji przebiegu studiów?

    Rozporządzenie o dokumentacji przebiegu studiów. Parę razy zmieniane,
    ostatnio w lipcu 2005.