  • Data: 2004-10-10 21:52:45
    Temat: Re: Stróże prawa
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/10/2004 22:52, Rezydent wrote :

    > No tak, ale czy z powodów formalnych geniusze marnują się ?
    > Czy aby przyjąć się do policji do wydziału kryminalnego trzeba spełnić te
    > warunki formalne, czy w pewnych warunkach jest to możliwe, aby przyjąć do
    > policji faceta 155cm ważącego 75kg, który po przebiegnięciu 500m co prawda
    > nie pada na pysk, ale ma lekką zadyszkę ? Ewentualnie faceta bez lewej ręki ?
    > lub niewidomego na jedno oko.

    Poczytaj sobie to rozporządzenie, to się dowiesz ;-). Z jego analizy
    wynika że na stanowiska aspiranckie i oficerskie w Policji ograniczenia
    są stosunkowo niewielkie.
    Nie ma co porównywać brak jednej ręki ze ślepotą jednego oka. Osoba z
    takim inwalidztwem może normalnie funkcjonować, i dlatego otrzyma
    kategorię C -- zdolny do służby na określonych stanowiskach.
    Czy na przykład osoba po studiach prawniczych i ze zdanym egzaminem
    prokuratorskim z taką wadą otrzymałaby pracę trudno mi jest powiedzieć,
    choć wydaje mi się że tak. Antyterrorystą by nie została, ale
    dochodzeniowcem pewnie tak.

    Stanowiska specjalistów w jakichś dziedzinach zwykle są obsadzane przez
    aspirantów i oficerów. Na te stopnie wymagania zdrowotne są bardzo
    niewielkie, praktycznie wymaga się aby choroba/upośledzenie nie
    utrudniało znacznie służby.

    Zastrzegam, że to co napisałem to jedynie na podstawie mojej własnej
    analizy wzmiankowanego rozporządzenia. Jaka jest tzw. polityka kadrowa,
    trudno mi powiedzieć, ale wydaje mi się, że niewielu "geniuszy" garnie
    się do pracy w Policji, to i Policja wybredna nie jest.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)