  • Data: 2009-05-18 11:50:06
    Temat: Re: Straz wiejska a deptanie prywatnego trawnika...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 18 maj 2009 13:35
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <gurh58$ov5$2@news.onet.pl>):

    > Dlatego, że kilku ludzi chce se deptać w danym kierunku, reszta, w tym
    > właściciel terenu, mają rezygnować z prawa do trawnika?

    Chwilunia. Jeśli mówimy o czyimś prywatnym trawniku, to jest
    oczywiste, że może robić z nim co chce i jak chce, w tym i zabraniać
    wchodzić. Jednakże dyskutuje o terenach ogólnodostępnych. Często w
    parkach jest zakaz wchodzenia na trawnik tylko z powodu jego ochrony, a
    to - jak już wykazałem - jest nieprawdą.

    > Nie. Bo każdemu pasuje inny skos, bo nieco inaczej mieszka. Nie po to są
    > trawniki, żeby w nich robić pajęczynkę ścieżek. Drogi też chcesz budować w
    > pajęczynkę, bo za chwilę przez trawnik przejedzie auto skosem, bo tak
    > kierowcy spasuje?

    Trawnik to taki stwór, że jak jest chodzony równomiernie, to nigdzie
    ścieżki się nie robią. Natomiast zgniatanie źdźbeł, a nawet zrywanie (w
    naturze: zjadanie) powoduje indukcję stożków wzrostu, które - w
    przeciwieństwie do innych roślin - znajdują się w dolnej części rośliny.
    Tym samym zadeptany trawnik, tudzież trawnik zjedzony, zaczyna odrastać
    szybciej niż gdyby go pozostawić samemu sobie. Zresztą taki jest też
    sens częstego koszenia trawy.

    --
    Liwiusz