eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStraz miejska nie ma prawa lapac na radar - jak odzyskac zaplacony mandat ??? › Re: Straz miejska nie ma prawa lapac na radar - jak odzyskac zaplacony mandat ???
  • Data: 2007-03-23 00:22:02
    Temat: Re: Straz miejska nie ma prawa lapac na radar - jak odzyskac zaplacony mandat ???
    Od: "Jan Marian Narost" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Mar, 21:29, <b...@n...pl> wrote:
    > Dzis w telewizorni podali ze sad uznal uzywanie radarow do pomiaru predkosci
    > przez straz miejska jako niezgodne z prawem , nie maja tez prawa zglaszac
    > takich wykroczen do sadu grodzkich , a robia to od 5 lat Rok temu
    > zaplacilem mandat za przekroczenie predkosci , radar byl strazy miejskiej i
    > od nich dostalem mandat .
    > Pytanie \: jak odzyskac zaplacone pieniadze ?
    > do kogo sie zwrocic ? jak powinien wygladac wniosek o zwrot ?

    Pieniądze będzie bardzo trudno odzyskać, co nie znaczy, że wcale.
    Zbilansuj sobie rachunek poniesionych strat w nerwach i czasie. Poza
    tym, nie będziesz miał na to dużo czasu, jeśli powstanie odpowiednia
    ustawa pod wcześniejsze rozporządzenie (Dz. U. z 1999 r. nr. 53, poz.
    563) uprawomacniające straż miejską do kontroli ruchu drogowego w
    aspekcie art. 97 kw o przekroczenie prędkości.

    Myślę, że sam pomysł z fotoradarami jest dobry, jeśli chodzi o takie
    miasteczka, jak to, w którym pracuję - powód: stan dróg w mieście jest
    bardzo dobry, kierowcy wykorzystują je do osiągania zawrotnych
    prędkości, a dodam, że droga główna znajduje się w okolicach gdzie
    uczęszczają liczne grupy dzieci i osób niepełnosprawnych, w tym
    niewidomych - dla których dźwięk sygnalizatora jest przytłumiony
    odgłosem pędzącego samochodu! Rekord 119km/h przy ograniczeniu do 50!

    Oczywiście nie uważam, że fotoradary bezwzględnie zwiększają
    bezpieczeństwo na drogach - o ile ich budowa nie zamienia się z planem
    ulepszania dróg, bowiem to ma również duże znaczenie!

    SM Lubuskie