    From: "Jan Szybki Samochodzik" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Stra? Miejska - przeszukanie
    Date: Sun, 27 Dec 2009 18:25:42 +0100

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał
    > Osobom nieco starszym, które dobrze pamiętają przeszłość proponuję
    > ciekawe ćwiczenia z wyobraźni. Temat: "Jak wyglądałby stan wojenny, gdyby
    > w roku 1981 obowiązywało obecne prawo"

    Podobnie- dlatego, że stan wojenny polega na wyłączeniu niektórych praw i
    swobód obywatelskich. Tak więc, nie ma większego znaczenia jakie byłoby
    prawo w stanie pokoju, gdyż w stanie wojennym większość praw chroniących
    prywatność przestaje działać.
    Podobnie, ale dziś jest więcej możliwości zbierania informacji i to by
    wykorzystywano (powszechne podsłuchy, namierzanie komórek, przechwyt danych
    internetowych), oczywiście gdyby te zabawki istniałych.
    Myślę, że byłaby większa kontrola ograniczająca przypadki internowania.