    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Stara umowa o dzielo a aktualny status bezrobotnego
    Date: Sat, 10 Jul 2004 20:01:59 +0200

    On Fri, 9 Jul 2004, ..::SebOLO::.. wrote:
    [...komuś...]
    >+ > W pazdzierniku 2003, gdy bylem jeszcze studentem, zakonczylem prace
    >+ > dla zamawiajacego w oparciu o umowe o dzielo. W przewidzianym w umowie
    >+ > terminie (miesiac od zakonczenia prac) nie otrzymalem wynagrodzenia.
    >+ > Od lutego 2004 jestem bezrobotny. Ostatnio dowiedzialem sie, ze
    >+ > zalegle wynagrodzenie zostanie mi wyplacone w tym miesiacu. Czy z
    >+ > otrzymanych pieniedzy musze sie jakos 'wytlumaczyc' w Urzedzie Pracy?
    >+ > Skoro czasokres umowy obejmowal czas gdy nie bylem bezrobotnym to
    >+ > zalegle platnosci nie stanowia chyba podstawy do utraty statusu
> [...]

    Mogę poprosić o podstawę prawną ?

    Być może mam na HDD przestarzałe wersje ustaw, ale:
    +++ ustawa o SUS ***
    Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    9) przychód - przychody w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym
    od osób fizycznych z tytułu: [...] oraz [...] a także [...] oraz
    umowy agencyjnej lub umowy zlecenia
    ---

    ...no i obawiam się iż w ustawie "o promocji zatrudnienia...."
    sformułowanie (art.2.2 - definicja bezrobotnego - podpunkt h):

    "h) nie uzyskuje miesięcznie przychodu[...]"

    ...odwołuje się również do definicji "podatkowej"... :(

    A dla potrzeb podatku dochodowego (tego iż treść owej ustawy
    mam aktualną jestem NIEMAL ;) pewien !) dla "umów osobistych"
    momentem opodatkowania jest "postawienie dochodu do dyspozycji".
    Nie liczy się moment "należności" (jak przy działalności) ale
    możliwość "fizycznego wzięcia z kasy"....

    Możesz skomentować ?

    Oczywiście sensowność powoływania się w definicji bezrobotnego
    do PRZYCHODU jest poza konkursem - trzeba nie mieć wyobraźni
    (przecież gość dostanie 600 zł ale wyda 450 zł - czyli ma DOCHODU
    150 zł, a wykazać musi 600 zł PRZYCHODU !) żeby tak przyjąć
    - pomińmy...

    pozdrowienia, Gotfryd