  • Data: 2005-12-26 14:20:55
    Temat: Re: Sprzedaż towaru, którego nie posiadamy w e-sklepie
    Od: "dan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    news:dootm0$and$1@inews.gazeta.pl...

    > i do tego miejsca się zgadzam
    >

    > , a
    >>

    > A ty co przeterg nieograniczony organizujesz?

    Art. 71. kc Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, skierowane do
    ogółu lub do poszczególnych osób, poczytuje się w razie wątpliwości nie za
    ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy.

    Tyle , ze w przypadku sklepu internetowego taka watpliwosc chyba nie
    wystepuje. W przypadku sklepu klasycznego, niewatpliwa oferta jest to co
    wystawiono na widok publiczny, w miejscu sprzedazy, z oznaczeniem ceny.
    Cenniki i inne informacje (foldery) moga byc w takim przypoadku traktowane
    jako zaproszenie do zawarcia umowy. Ale w przypadku sklepu internetowego nie
    wydaje mi sie zeby istaniala watpliwosc co do tego ,ze sklep sklada oferte
    sprzedazy przedmiotu, oglaszajac ze chce go sprzedac i oznaczajac jego cene
    oraz inne warunki sprzedazy. Taka juz specyfika sklepu internetowego, ze
    tylko w taki sposob przedstawia swoje oferty. Co innego jesli w tresci
    regulaminu sklepu znajduje sie zapis, ze wszystko co wystawione w sklepie
    nie stanowi oferty.

    Dan.