  • Data: 2004-07-23 09:00:35
    Temat: Re: Sprzedaż softu OEM
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Arek <a...@e...net> wrote:

    > Że co? Nikt nie zawiera umowy to po pierwsze

    1. I na jakiej to niby podstawie nabywa oprogramowanie? Pisze je
    sobie sam czy po prostu kradnie/dopuszcza sie tzw. piractwa? Bo w tych
    okolicznosciach mozna mowic o nie zawarciu umowy.
    2. Polecam zapoznanie sie z podstawami cywilistyki, zwlaszcza z
    uregulownaiami dotyczacymi formy czynnosci prawnych. Art. 60 KC w
    szczegolnosci.

    > a po drugie to co - jak nie ma orzeczenia to może w ogóle nie powinniśmy
    > oddychać?

    Do czasu gdy nie funkcjonuje w PL analogiczne orzeczenie odmawiajace
    skutecznosci zapisow ograniczajacych obrot OEM bez sprzetu nie pozostaje
    nic innego jak przestrzegac postanowien tej umowy. Mozna sie z nimi zgadzac
    lub nie, wiec albo ktos sie zgadza i nabywa oprogramowanie w wersji OEM
    albo nie i kupuje BOX lub uzywa czego innego - nie ma przymusu korzystania
    z oprogramowania konkretnego producenta [ilosc wolnego, nie ograniczonego
    sztywnymi licencjami oprogramowania jest naprawde duza - mi na desktopie od
    MS potrzeba tylko i wylacznie golego systemu - OpenOffice, GIMP, AbiWord,
    Hamster i inne z freeware/ GNU GPL itp. sprawdzaja sie swietnie].

    > OEM to umowa pomiędzy dystrybutorem sprzętu a dystrybutorem
    > oprogramowania, a prawo - ustawa o prawach autorskich i pokrewnych -
    > jest jednoznaczna i dystrybutora oprogramowania łamie prawa odbiorców.

    Uzytkownika koncowego jak najbardziej wiaza postanowienia umowy o
    uzywanie oprogramowania nazywanej niezbyt trafnie licencja.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl