  • Data: 2006-01-07 11:32:45
    Temat: Re: Sprzedaż oprogramowania będącego w pakiecie z aparatem
    Od: "Bartek:" <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    miklo wyskrobał(a):
    > No właśnie wydaje mi się, że nie jest to OEM. Oto wyciąg z umowy:
    >
    > 3. Restrictions.
    > 3.1 You shall not distribute, rent, lease or otherwise transfer all or any
    > part of Software, Media or Documentation to any third party without <tu
    > nazwa firmy> prior written consent. You also shall not sublicense, assign
    > or otherwise tranfer all or any part of the rights granted to you by
    > <nazwa firmy> under this Agreement without <nazwa firmy> prior written
    > consent.
    >
    > Wątpliwości moje budzi słówko "transfer". Nie oznacza ono sprzedaży, ale
> [...]

    'Transfer' zaiste nie oznacza 'sprzedawać', ale oznacza 'zbywać', co jest
    szerszym pojęciem od 'sprzedawać', bo obejmuje np. darowiznę. Czy to jest
    OEM czy nie OEM tego nie rozstrzygnę (choć, jeśli nie ma innego
    postanowienia dot. sprzętu to OEM to chyba nie jest), niemniej potrzebujesz
    pisemnej zgody na odsprzedaż. Teraz wracając do Twojego przypadku: skoro
    potrzebujesz zgody na odsprzedaż, to możesz sobie ten soft sprzedać. Z tym,
    że możesze poniesieść odpowiedzialność z tego tytułu, że nie uzyskałeś
    wymaganej umową zgody.

    --
    Bartek