  • Data: 2007-05-02 21:53:47
    Temat: Re: Sprzedaż motoroweru przez niepełnoletniego
    Od: "pord4u" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:4638ac25@news.home.net.pl...
    On 2007-05-02 17:16, pord4u wrote:

> [...]
    > motorower jest przedmiotem majątkowym oddanym małoletniemu o
    > ograniczonej zdolności do czynności prawnych. Taki składnik majątku jest
    > wyłączony z zarządu rodziców (art. 101 § 2 krio) i w zakresie
    > rozporządzeń nim małoletni posiada pełną zdolność do czynności prawnych.
    >
    > Hm...ja bym tego tak nie podciagal pod to, co piszesz. W ten sposob to
    > mozna dac mu samolot do uzytku i niech z nim robi co chce. Poza tym
    > posiadanie motoroweru wiaze sie z innymi czynnosciami - zawarcie umowy OC
    > etc., to takze sam nieletni raczej nie zrobi.

    A dlaczego nie? Ustawa nie ogranicza możliwości stosowania swobodnego
    użytku od wartości przedmiotu.

    Dalej nie uwazasz, ze to nadinterpretacja prawa na swoja korzysc ?

    > Moze pomogla by nam definicja swobodnego uzytku - o tym mowa w
    > przytoczonym przez Ciebie art. - czy jest taka ? (§ 2. Zarząd sprawowany
    > przez rodziców nie obejmuje zarobku dziecka ani przedmiotów oddanych mu do
    > swobodnego użytku.)

    Nie znam takiej definicji i moim zdaniem jest ona zbędna.

    A moim zdaniem sporo by nam wyjasnila, bo tak jest jak widac - kazdy po
    swojemu.

    > BTW, skad Ci sie wzielo to, ze jak rodzice kupia maloletniemu motorower,
    > to moga nim rozporzadzac (w tym przypadku sprzedac) wedle wlasnego uznania
    > ? Po cos ten § 3 jest (§ 3. Rodzice nie mogą bez zezwolenia sądu
    > opiekuńczego dokonywać czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu
    > ani wyrażać zgody na dokonywanie takich czynności przez dziecko).

    Tego nie napisałem, musiałeś mnie źle zrozumieć.

[...]

    To w koncu dostal pieniadze na zakup, czy mu go kupiono i oddano w
    uzytkowanie ?

    --
    pord4u
    --- pomoc w zakresie rej. pojazdów