eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż mieszkania spółdzielczego własnościowego a zwrot bonifikaty za grunt.Re: Sprzedaż mieszkania spółdzielczego własnościowego a zwrot bonifikaty za grunt.
  • Data: 2013-07-05 21:35:02
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania spółdzielczego własnościowego a zwrot bonifikaty za grunt.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Jul 2013, Waz wrote:

    > Tak, mam spółdzielcze własnościowe bez hipoteki / gruntu i chce to prawo
    > zbyć,

    OK, jasne :), nie bić :)

    > czyli hipoteka=wyodrębniony lokal, ja płaciłem składki na wykup gruntów ale
    > owy wykup zrobiła spółdzielnia, niektórzy przekształcili swoje lokale
    > notarialnie na "wyodrębnione" (bo mają akt notarialny)

    Dla porządku - to nie jest tożsame.
    Nie ma przeszkód aby spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu było
    zbyte/przekazane/potwierdzone aktem notarialnym.

    > a ja się nie zgodziłem
    > i dobrze bo teraz mogę bez problemów sprzedać bez płacenia zwrotu bonifikaty

    Tak wyszło :)
    Wcale niewykluczone, że to swojego rodzaju niedopatrzenie
    ustawodawcy :>

    > jest podobno odwrotnie, przynajmniej tak wynika z googlowania

    Właśnie widzę w ustawie, z linku który zapodałeś.

    pzdr, Gotfryd