  • Data: 2004-10-09 20:43:33
    Temat: Re: Sprzedaz-kupno mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 Oct 2004, Jurek_nurek wrote:
    [...]
    >+ POsiadam mieszkanie ( 27,5 m2) , kawalerka. Kupiona w marcu 2003 czyli ie
    >+ uplynelo jeszcze 5 lat od dnia zakupu. Che ja sprzedac gdyz mam na oku
    >+ podobne metrazowo ( 27,8) ale do totalnego remontu. Czyli sprzedaje
    >+ mieszkanie powiedzmy za 100 tys a kupuje za 50. Powinienem zaplacic podatek
    >+ od sprzedazy ale ja bede musial w remont tego "nowego" wlozyc conajmniej 40
    >+ jak nie 50 tys. Wiec jakby zamieniam mieszkania.

    Umowa zamiany jest umową nazwaną... art. 603 KC;
    To co ty robisz to NIE JEST zamiana !

    >+ Czy pomijajac oplaty
    >+ hipoteczne itp. US uwzgledni w jakis sposob (rachunki??) remont tego nowego
    >+ mieszkania i potraktuje jak zamiane a nie jak sprzedaz z zyskiem tego
    >+ poprzedniego ??

    Primo: NTG ! (grupa .podatki).
    Ad rem: bardzo wątpię :] (po polsku: jedyny znany przepis który na
    to pozwala był stosowany jedynie na niekorzyść podatnika i został
    uchylony przez TK; IMHO nie ma szans !).

    >+ Czy podatekj zaplace od roznicy czy od calosci??

    Zajrzyj do ustawy - od *przychodu* (czyli "całości").

    pozdrowienia, Gotfryd