eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż auta z bankiem wpisanym jako współwłaściciel w dowodzie/karcie pojazduRe: Sprzedaż auta z bankiem wpisanym jako współwłaściciel w dowodzie/karcie pojazdu
  • Data: 2014-02-13 23:14:32
    Temat: Re: Sprzedaż auta z bankiem wpisanym jako współwłaściciel w dowodzie/karcie pojazdu
    Od: h...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Już teraz zgłupiałem. Na wielu forach widać, że Sprzedający często idą na łatwiznę i
    sprzedają auta z bankiem wpisanym jako współwłaściciel w dowodzie/karcie pojazdu i
    jednocześnie dają Kupującemu pismo z Banku potwierdzające spłatę kredytu i zdjęcie
    zabezpieczeń (Zwrotne Przeniesienie Prawa Własności). Wtedy to Kupujący z pismem
    idzie do Wydziału Komunikacji i załatwia wszystkie formalności (cytat z jednej ze
    stron: "Do przerejestrowania nie trzeba wykreślenia banku w DR - wystarczy mieć
    zwrotne przeniesienie własności pojazdu, oczywiście w oryginale)". Co prawda niektóre
    urzędy marudzą (podobno niesłusznie), ale większość case'ów przechodzi. U nas nie ma
    problemu, bo jeśli WK będzie marudził to mogę podjechać z Kupującym (mieszkamy w tej
    samej dzielnicy), wykreślimy Bank i potem on przerejestruje auto na siebie.

    Jeśli mam zatem potwierdzenie telefoniczne z Banku, że pismo zostało już wysłane i
    kredyt został zamknięty to teoretycznie nie różni się to od sytuacji tych ludzi z
    tym, że ja nie mam jeszcze tego pisma fizycznie w ręku. Ale jeśli Kupujący to
    akceptuje to może jednak możemy podpisać umowę mimo faktu, że Bank jest wpisany jako
    współwłaściciel, bo de facto Bank już ma to gdzieś, bo kredyt jest zamknięty i go nie
    interesuje co zrobię z autem (jak to ujęła Pani na infolinii oni już nie mają żadnych
    praw do auta). A więc to chyba jest jeszcze do przejścia.

    Bardziej boje się o cesje na polisie AC/OC. Tutaj mam dużo niejasności i ciężko coś
    znaleźć w Internecie. Jutro chyba muszę zadzwonić do ubezpieczalni i zapytać jak to
    załatwić.

    UPDATE:

    Tutaj podobna sytuacja:

    http://www.forumsamochodowe.pl/problem-z-rejestracja
    -bank-w-dowodzie-vt20113.htm

    Bank wpisany jak współwłaściciel, auto zostało sprzedane bez wykreślenia
    współwłaśności i ostatecznie urząd zarejestrował auto na podstawie tego pisma z banku
    (WK marudził nie na to, ale na brak dokumentu potwierdzającego zarejestrowanie umowy
    współwłasności przez WK sprzedawcy).

    Uwaga na końcu: "Czyli pismo z banku o skończeniu się kredytu i przeniesieniu
    własności na kredytobiorcę pozwala mu dysponować już tylko swoim mieniem dowolnie."

    Na innych forach też są podobne historię, co potwierdza, że można sprzedać auto jak
    bank jest wpisany jako współwłaściciel, pod warunkiem, że kredyt jest już spłacony.