  • Data: 2007-07-18 14:14:39
    Temat: Re: Sprzeciw do nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Darek_s" <darek_s1.wytnij@poczta .onet .pl> napisał w wiadomości
    news:f7l263$c25$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Dostałem z Sądu nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. Sprawę
    > wytoczyła
    > firma od której kupowałem towar na odroczony termin płatności. Niektóre
    > faktury się przeterminowały. Przestałem brać od nich towar bo znalazłem
    > tańszego dostawcę. Za karę skierowali sprawę do Sądu bez jakiegokolwiek
    > wezwania do zapłaty. Twierdzą, że jedno wezwanie wysłali ale wrócił zwrot.
    > Czy mogę złożyć sprzeciw w związku z niedoręczeniem wezwania do zapłaty?
    > Jeśli tak to sprzeciw ma dotyczyć kosztów sądowych czy odrzucenia wniosku
> [...]

    witam

    jedno pytanko - czy pozew został złożony po 20.03.2007r.? musiałbyś to
    ustalić w sądzie telefonicznie podając sygnaturę akt, względnie udac się tam
    osobiście; data ta wyznacza wejście w życie nowych przepisów odnośnie
    postępowania w sprawach gospodarczych, w tym w szczególności obowiązków
    powoda załączenia wezwania do dobrowolnego spełniania świadczenia wraz z
    dowodem doręczenia - jeżeli takiego wezwania wraz z dowodem doręczenia brak
    następuje zwrot pisma;
    jednak zanim ci odpowiem na wszystkie wątpliwości, napisz kiedy firma
    złożyła przeciwko tobie pozew w sądzie - liczy się data wpływu do sądu czyli
    na biuro podawcze lub wysłania go listem poleconym do sądu - mozesz to
    sprawdzić w sądzie

    pzdr
    krzysiek