  • Data: 2010-11-09 17:11:41
    Temat: Re: Sprecyzowanie pozwanego - adres osoby fizycznej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ibbslv$28o$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Jest sobie firma o nazwie
    > "Firma Handlowa TM Jan Iksiński"
    > z jakimś adresem.
    > Przeciw firmie o takiej nazwie został napisany pozew cywilny (sprawa
    > konsumencka). Sąd teraz domaga się uzupełnienia pozwu przez:
    > "sprecyzowanie oznaczenia strony pozwanej przez wskazanie jako
    > pozwanego Jana Iksińskiego z podaniem jego adresu zamieszkania
    > (jeśli jest inny niż adres działalności gospodarczej), bądź
    > wskazanie formy organizacyjnej strony pozwanej jeśli jest nią osoba
> [...]

    W KRS rejestrowane są takie podmioty, które mają własną osobowość prawną.
    Wóczas nei pozywasz Iksińskiego, tylko firmę. Nazwa Firma Handlowej TM Jan
    Iksiński sugeruje, że jest to indywidualnie prowadzona działaność
    gospodarcza. Wówczas faktycznie sensowne jest pozywanie przedsiębiorcy.
    Jego adres znajdziesz w Ewidencji Podmiotów Gospodarczych, a nie w KRS.
    Jesli Twoją firmę widać w KRS, to raczej będziesz pozywał firmę, a nie
    osobę. Podaj nr REGON tej firmy, to ktoś z nas sprawdzi i Ci odpisze, co to
    za firma.