  • Data: 2004-10-08 13:54:13
    Temat: Re: Sprawy związane z OEM'em
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 08 Oct 2004 10:45:12 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Dnia 2004-10-08 10:27, Rodrig Falkenstein rzecze:
    >
    > No i... co tam niby jest ?

    Cytuję: "Sęk w tym, że [klikniecie na TAK] nie jest wyrażeniem mojej woli
    lecz zniewolenia bo jest to jedyny sposób popchnięcia dalszej instalacji
    programu."

> [...]
    > dalszy obrót takim egzemplarzem na wskazanym terytorium, z wyjątkiem
    > jego najmu lub użyczenia.
    > 2. Nie stanowi naruszenia autorskich praw majątkowych import
    > egzemplarzy wprowadzonych do obrotu na terytorium państwa, z którym
    > Rzeczpospolita Polska zawarła umowę o utworzeniu strefy wolnego handlu.
    > 3. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na
    > terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego wyczerpuje prawo do
    > zezwalania na dalszy obrót takim egzemplarzem na terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej, z wyjątkiem jego najmu lub użyczenia

    Przypominam, że spór nie dotyczył interpretacji przepisu, tylko tego, że
    miałby on zastosowanie, gdyby sprzedaz OEM oznaczała przeniesienie
    egzemplarza programu. A to niestety jest tylko zezwolenie na uzytkowanie
    pod pewnymi warunkami.

    I zeby uprzedziś twoje "argumenty" przypominam, ze to, ze ustawa nie
    przewiduje czegoś takiego nie oznacza,ze nie można zawrzec takiej umowy. A
    orzeczenienie NSA, którym tak się podniecasz dotyczy kwestii podatkowych a
    nie cywilnoprawnych i nie jest wiążące.

    A co do "badania sprawy przez UOKiK" to napisz wprost że owo badanie
    polega na tym, że złożyłeś tam zawiadomienie... podobnie jak tysiące ludzi
    w mniej lub bardzoej sensownych sprawach. Otrzymałes jakąś informacje o
    działaniach, któe UOKiK miałby podjąć w tej dziedzinie?

    A co do "zamykania mordy"... jak się wydaję jestem jednym z nielicznych
    ludzi, którzy chcą jeszcze z tobą gadać na tym forum. Mógłbym spokojnie
    wrzucic cię do KF ale żal mi ludzi, którzy przychodza na pl.soc.prawo w
    poszukiwaniu porady prawnej a serwuje im się mylące informacje... i to nie
    tylko z tej dziedziny.
    --
    Falkenstein