    From: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawy sądowe umorzone i zawieszone... szukanie pozwanego
    Date: Wed, 5 Nov 2008 23:17:11 +0100

    Dnia Wed, 05 Nov 2008 21:10:09 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > - może sprawdzić aktualne dane zameldowania w centralnym biurze adresowym

    listy wracają z adnotacją "adresat wyprowadził się" lub "nieznany", a
    wiadomo przepis o obowiązku meldunkowym jest martwy

    > - może wnioskować o ustanowienie kuratora dla doręczeń dla pozwanego.

    > Ten drugi sposób jest nawet dla pozwanego o wiele bardziej
    > niebezpieczny. W większości przypadków pozbawia się go bowiem prawa do
    > przedstawienia swoich argumentów, a wydany wyrok jest już teoretycznie
    > nieodwołalny.

    i o tak wydanym wyroku pozwany może się nigdy nie dowiedzieć, a tym samym
    jeśli taki pozwany po prostu wyprowadził do dziwnego odludnego miejsca i
    prowadzi tam spokojne życie bez kontaktowania się z administracją państwową
    czy samorządową - nie znajdą go przez wiele lat...
    nawet komendant miejscowego posterunku nic do niego nie będzie miał i nawet
    do głowy komendantowi nie przyjdzie, aby sprawdzić kto to taki, skoro
    zachowuje się normalnie.

    a tak wogóle to zmierzam do tego, czy można się w Polsce po prostu ukryć i
    całkowicie odciąć od przeszłości... (w sensie prawnym, przykładowo narobić
    długów, nie płacić alimentów, być poszukiwanym... )

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Koleje Mazowieckie galeria Bombardier http://foto,3mam.net