    Subject: Re: Sprawa zamieciona
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5f63af4a$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f63b1b9$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f63b7d9$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f63be4b$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <Q%T8H.777390$EWb.666046@fx42.ams1>
    <5f645b7f$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <3IZ8H.406740$jbb.149165@fx44.ams1>
    <5f64ab4b$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <KWaaH.558908$oU.157079@fx26.ams1>
    <5f6a2061$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <UuwaH.440923$vLb.243169@fx43.ams1>
    <5f6b65e1$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <34abH.449630$im1.346990@fx18.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Fri, 25 Sep 2020 06:45:52 +0200

    > No jak ze szkolenia, przecież to zależy co mu jest. Mógł zasłabnąć bo
    > cześtoskurcz, a mógł się utopić.
    >
    > Czy Ty o oddychaniu? Tu faktycznie, nam też mówili, że nie trzeba bo
    > przy ugniataniu jakaś wentylacja ma miejsce. Ale ustnik dostałem na
    > koniec.

    Nie trzeba, ale jak umiesz i nie masz oporów to dla ofiary lepiej
    zrobić. Wytyczne się zmieniły, bo sporo ludzi miało opory przed
    wentylacją, dlatego rezygnowały z wykonania CRP w ogóle. Jednocześnie
    zauważono, że związek wentylacji usta-usta z przeżywalnością wcale nie
    jest taki duży. Wynika to pewnie z tego, że "amatorskie" CPR służy
    głownie do tego, żeby przytrzymać klienta do przyjazdu fachowców. Jak
    nie odzyska funkcji w kilka (albo bardzo niskie kilkanaście) minut lub w
    tym czasie nie przejmą go fachowcy to i tak ma małe szanse:(

    Ja osobiście "w mieście" bym tylko uciskał, ale jak bym miał
    wątpliwości, że służby się szybko pojawią, to pewnie próbowałbym również
    wentylować. A i mnie uczono, że drugie co robisz (pierwsze to ocena
    stanu klienta) to wysyłasz kogoś (na zasadzie konkretnego człowiek, bo
    inaczej nikt dupy nie ruszy) na stację metra, do pobliskiego biurowieca,
    banku, centrum handlowego... basen, żeby skołował AED. Ponoć najlepiej
    do metra, bo prawie na każdej (teraz już każdej?) stacji jest, a i
    obsługa przeszkolona i jest duża szansa, że człowiek wróci z AED i
    ogarniętym człowiekiem do pomocy/przejęcia akcji. Równocześnie wykręcasz
    112.

    --
    Shrek