  • Data: 2014-01-26 21:13:46
    Temat: Re: Sprawa weksli
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maria" <...@...com.pl> napisał w wiadomości
    news:52e52a0d$0$2215$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dziękuję. Poszukam.
    >
    > Widzę, że się znasz na wekslach.
    > Czy naprawdę jest tak, że jeśli ktoś dawno temu nieopatrznie
    > podpisał weksel in blanco (nawet nie pamiętam co na nim było)
    > i nie jest możliwe odzyskanie tego weksla, to pozostaje mu tylko
    > budzić się każdego dnia ze strachem?
    > Najbardziej martwi mnie to, że na wekslu nie ma ani remitenta,
    > ani za co to było. W razie odwołania do sądu kwota nie mogłaby
    > być wysoka za wypożyczenie i nieoddanie 1 filmu VHS.
    > Mam przyjąć, że w Polsce ludzie po prostu pokornie płacą i tyle?
> [...]

    Jest w prawie wekslowym procedura unieważnienia weksla. Poczytaj. Nie znam
    przypadku, by się ktoś w to bawił.

    Natomiast z tymi wekslami, to tak jest, że choć teoretycznie posiadacz nie
    musi się tłumaczyć skąd go wziął, to jednak w Polsce znam kilka spraw,
    gdzie taki dowcipniś wyskakujący z za krzaka z wekslem nie wiadomo skąd
    dostawał zarzuty oszustwa. Ja mam trochę zboczenie z tymi wekslami, bo
    kiedyś miałem do czynienia z taką sparwą. Pamiętam, jak sie dziwili w
    banku, jak odmówiłem podpisania weksla in blanco, dokąd nie wpiszą
    remitenta i daty wypełnienia. I nawet dyrektor banku w prawie wekslowym
    sparwdzał, czy mam rację, ale uznał,że tak.