  • Data: 2002-06-03 18:09:30
    Temat: Re: Sprawa spadkowa - co dalej?
    Od: "William Bonawentura" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tobas" <t...@N...plusnet.pl> napisał w wiadomości
    news:adfv1u$lg1$1@news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Odbyła się sprawa spadkowa, w której sąd stwierdził
    > iż spadkobiercami są równo po 1/4 żona i trójka dzieci.
    > Minęły trzy tygodnie i wyrok się uprawomocnił
    > w związku z tym mam pytanie. Po pierwsze co dalej?

    Uzyskać odpis postanowienia i opłacić podatek.

    > A po drugie jak ustalić co jest spadkiem, a co nie jest?
    > Np. mieszkanie - domyślam się, że spadkiem jest jego
    > połowa,

    O tym świadczy zawartość księgi wieczystej.

    >bo druga obligatoryjnie należy do żony, ale jak
    > jest np. z samochodem, kontem w banku?

    Czy samochód został kupiony już w trakcie trwania małż ? Jeżeli tak,
    to do spadku należy jego połowa.

    Jeżeli konto nie miało żony jako współwłaściciela (nie pełnomocnika)
    to nalezy w całości do masy spadkowej.

    > jedno z dzieci będzie mogło pójść do banku i na podstawie
    > orzeczenia z sądu odebrać swoją część pieniędzy na koncie?
    > Czyli ile? 1/4 - zgodnie z orzeczeniem czy 1/4 z 1/2 ?

    Tak, 1/4

    > Pozdrawiam
    > Tobas

    William