  • Data: 2002-06-03 21:23:00
    Temat: Re: Sprawa spadkowa - co dalej?
    Od: "William Bonawentura" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Podatek od czego? Od postanowienia ?

    Od masy spadkowej :) Ale w US chcą też kserokopię (i oryginał do
    wglądu) postanowienia.

    > Skąd mam wiedzieć , od czego ten podatek jest
    > liczony ?

    Teoretycznie od całości majątku, praktycznie rzeba go zapłacić od
    tego co wymaga "papierowego" dowodu własności czyli nieruchomości i
    samochodów, imiennych akcji i obligacji itp. Nie wiem jak jest z
    majątkiem firmy.

    > Ile jest czasu na zapłacenie podatku od spadku?

    1 miesiąc. W/g ustawy od otwarcia spadku (śmierci), jednak w praktyce
    jest liczony przez US od dnia uprawomocnienia postanowienia.