    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa o przepisania mieszkania
    Date: Fri, 15 Sep 2006 12:45:06 +0200

    Mr. Adam wrote:

    > Przepraszam, nie specyzowałem. Zostało wykupione nie od ojca ale od
    > byłego zakładu pracy. W księgach wieczystych sa byli małżonkowie,
    > czyli 2 os.

    No to jest tak, że nie wykupiła matka a wykupili wspólnie i oboje są
    wspólwłascicielami. I teoretycznie to tylko współwłaściciel sam może
    zdecydować o tym, że się chce zrzec na rzecz syna. I może postawić
    warunki jakie tylko zechce.
    Moim zdaniem można podchodzić do tego od dwu stron:
    1. Przymusowe zniesienie wspólwłasności. Tylko, że trzeba będzie
    spłacić ojca i niby dlaczego sąd ma uznać, że są podstawy do takiego
    zniesienia. Domyślam się, że to twoje "matka wykupiła" oznacza tak
    naprawdę, że to ona wyłożyła pieniądze. Może sąd uwzględni to przy
    rozliczeniu, ale ceny "wykupu" zazwyczaj miały się nijak do
    rzeczywistej wartości mieszkania.
    2. Poczekać jeszcze 10 lat i będzie zasiedzenie w złej wierze.

    Może jakiś specjalista znajdzie lepsze pomysły.